keskiviikko 29. heinäkuuta 2015

Se mieheni ja minun välinen erilaisuus raksaamisessa... ;)

Kuten aiemminkin todettu, minun ja mieheni tavat lähestyä tätä raksaamista ja uuden kodin suunnittelua poikkeavat toisistaan melkoisesti... Miehelläni on entuudestaan kokemusta rakentamista ja jo työnsä puolesta pystyy tekemään enemmän ja vähemmän melkein kaikkea raksaamiseen liittyvää. Minä olen taas pintaremppaaja, joka toki tekee raksahommia laidasta laitaan kuin raivo härkä, kunhan vain tuo oman elämäni Työnjohtaja minulle tekemistä osoittaa - ja tarvittaessa näyttää, kuinka laitteet toimivat! :)
Yhdessä olemme siis loistotiimi! <3
Sillä aikaa, kun mies miettii ja suunnittelee esimerkiksi kylpyhuoneen lattian kaatoja ja kipaisee välillä raksalla mittailemassa seinän tukipalkkeja, tai vastaavaa, olen minä keskittynyt enemmän rakennuksen sisustan suunnitteluun. Jos tämä nyt kenellekään tuli enää yllätyksenä... ;)
Mutta se onkin minun tapani koettaa olla mahdollisimman hyödyllinen tässä raksaamisvaiheessa - purkutyöjuhtana toimimisen lisäksi - sillä hyvin suunniteltu on puoliksi tehty, eiks jeh? :)

Koetan miettiä - ja etsiä ideakuvina, joita voin sitten miehelleni esitellä tukemaan ajatustani - kotiimme sopivia ratkaisuja, esimerkiksi valaistuksen osalta. On koko raksaprojektille järkevää, että tietyt asiat, kuten lamppujen tai vesipisteiden paikat, on mietitty valmiiksi mahdollisimman tarkkaan, ennenkuin esimerkiksi sähkötyöt aloitetaan.

En halua päätyä siihen tilanteeseen, että sähkötyöt on tehty ja pinnat valmiit, ja sitten harmitellaan, että tähänkin olisi muuten tarvittu pistokkeen paikka, tai sähkö jollekin valaisimelle joudutaankin lopulta viemään vielä pintana, tai työläästi asentamaan jälkikäteen pintojen alle...!

Koen siis olevani hyödyksi koko projektille notkumalla illat Pinterestissa tai päivisin nukuttamalla poikaa kirjaston lukusalissa, etsien samalla juuri täydellistä ideaa saavuttaaksemme täydellisen 'leppoisa huvilaelämä wanhassa puuverstaassa' -tunnelman! ;)

...Ja taas kaikki miehet huokaavat syvään... ''...Naiset...'' ;)

P.s. Luvassa illemmalla niitä ihania - ja kovin hyödyllisiä - ideakuvia valaistukseen! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...